Czy e-commerce zastąpi tradycyjny handel?

Pexels Cottonbro Studio 2925311

Od lat handel na skalę masową przybiera coraz to nowsze formy. E-commerce w ostatnich latach bezwzględnie króluje. Jego popularność i łatwość obsługi są kluczowymi czynnikami wpływającymi na jego szybko rosnącą popularność. Ale czy e-commerce naprawdę jest w stanie zastąpić tradycyjny handel? Przyjrzymy się temu bliżej i przeanalizujmy zarówno zalety, jak i wady obu rodzajów handlu.

Ogrom wzrostu popularności e-commerce

Rozwój technologii, a także coraz bardziej wygodny dostęp do sieci internetowej sprawia, że e-commerce staje się coraz bardziej popularnym sposobem kupowania różnych produktów. Naukowcy szacują, że obecnie już co piąty Polak wykonuje regularnie zakupy w sieci. W ciągu ostatnich kilku lat wiele osób zdecydowało się skorzystać z zalet zakupów internetowych, a coraz więcej marek podejmuje decyzję o dostępności w sieci. Taki wzrost popularności e-commerce z pewnością zastanawia ludzi, czy tradycyjny handel może ulec całkowitemu zastąpieniu przez sklepy internetowe.

Korzyści ze sklepów internetowych

Zakupy w sieci mają wiele zalet. Przede wszystkim można bez wychodzenia w domu uzyskać dostęp do większej ilości towarów – oferowanych zarówno przez e-sklepy zgromadzone na jednej stronie, jak i przez marki, które mają własne sklepy internetowe. W sieci można również porównać ceny różnych produktów – co w tradycyjnym handlu jest trudniejsze lub nawet niemożliwe. Coraz częsciej kupujący zyskują możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze, co daje im wygodę – szczególnie dla osób z bardzo zabieganymi harmonogramami.

Czy chcesz poznać bardziej szczegółowe informacje na temat: Zalety i wady przenośnych terminali płatniczych Nie zwlekaj, przejdź do kolejnej strony: https://www.infido.pl/zalety-i-wady-przenosnych-terminali-platniczych/

Wyzwania jakie stają przed e-commerce

Mimo że e-commerce oferuje wiele korzyści dla kupujących, mają one też swoje niedoskonałości. Przede wszystkim trudno jest komuś dać kontakt wzrokowy i bezpośrednią interakcję z produktem, co jest ważnem elementem doświadczenia zakupowego. Większość e-sklepów ma teraz wirtualne powietrzne lub video przewodniki, aby jak najlepiej pokazać potencjalnym kupującym produkty, ale cyfrowe prezentacje trudno mu podołać bezpośrednim doświadczeniom zakupowym.

Ponadto oczywistym jest, że w tradycyjnym sklepie możemy szybko skorzystać z informacji odpowiedzi na wszelkie pytania, których nikt w sklepie wirtualnym nie może udzielić. Jest to, razem z bezpośrednią interakcją z produktami, jedna z podstawowych zalet tradycyjnego zakupu, która pozostaje poza zasięgiem e-sklepów.

Konkluzja

E-commerce ma wiele zalet, których nie oferuje tradycyjny handel. Nie oznacza to jednak, że handel stacjonarny nie ma szans na przetrwanie. Najbliższa przyszłość pokazuje jednak, że e-sklepy będą stanowić coraz większą część dzisiejszego postrzegania handlu. Aby jednak okazać się skutecznym, e-commerce będzie musiał zaspokoić potrzeby kupujących, których tradycyjny sklep może lepiej zaspokoić:

  • Kontakt wzrokowy z produktami – zapewniany zarówno przez powietrzne / video prezentacje produktów, jak i bezpośrednie doświadczenia
  • Wizyty w sklepie internetowym są podległe dostępowi do sieci internetowej, który nie jest dostępny w każdym miejscu
  • Możliwość odpowiedzi na pytania o produkty i ich działanie, które są za trudne do znalezienia w sklepach internetowych
  • Niższy poziom dostępności wielu marek w sklepach internetowych niż w tradycyjnym handlu